freaky friday

Nytt på cykelfronten. I onsdags var jag på bio med josse och cyklade hem i regn/snö, jag blev blöt och kall. Inte kul. Igår när jag hade träffat en blivande kompis (hoppas vi blir kompisar i alla fall, för han var hur trevlig och rolig som helst) så blåste det så mkt att jag inte orkade cykla. Det är sant. Det var det mest extrema i väderväg jag varit med om. Det kom en vind som var så stark att jag cyklade och cyklade men stod still på samma punkt, jag var tvungen att hoppa av cykeln och vänta på att vinden skulle blåsa förbi. Sjukt.
Och idag var jag med om en till nära-döden-upplevelse på cykeln, börjar bli något som händer alldeles för ofta tycker jag. I alla fall så cyklade jag i godan ro, rullar förbi en kö med bilar för att komma först i kön att få köra i väntan på grönt ljus. När ett pucko öppnar en taxidörr rakt framför mig och jag cyklar in i dörren. Bara tur att jag inte cyklade särkilt snabbt, annars hade jag flugit med huvudet före ner i asfalten. Istället kilades jag fast i bildörren. Jag skrek högt och han stammade fram ett "sorry", jag gav honom onda ögat och cyklade vinglandes vidare. Korkade karl! 

På tal om väder så har det snöat i det Engelska landet! Både igår, idag och och iförrgår, hur mysigt som helst! :)

Och igår fick jag en flaska skumpa i julklapp av med chef, sånt gillar vi. Och på tal om saker jag får från jobbet, varje fredag får man plocka på sig saker från kylen för det ska ändå slängas, tog med mig lite youghurt och fruktsallad hem. Mellanmål till i helgen! Tog dock inte med mig lika mkt som förra veckan, så det blir tyvärr inte lika mkt att smaka för dig Anja, förlåt. Men du får ta EN youghurt om du vill, bara för att du är du :)

Och ja, vi kommunicerar via blogg, om man inte räknar med hur hon dundrade in på mitt rum klockan två i natt så har jag inte sett röken av kvinnan på flera dagar, blir så när ena jobbar kvällspass och andra jobbar dagspass. Men då blir det desto roligare när vi väl ses :)  

Nu ska jag kolla på brothers and sisters och äta youghurt. :)

Kommentarer
Postat av: Anja

Det är faktiskt väldigt trevligt att dundra in på ditt rum klockan två på natten :D Jag hade gjort det inatt också, om jag hade haft nåt roligt att prata om. Nu är jag bara helt slut i huvudet efter jobbet, längtar sååååååååå mycket tills jag slutar mitt pass imorgon. This is killing meeeee!!!!!!!!! Kommer hem runt 18:30 :)

Och jag fick ju vin i julklapp från jobbet, så vi kan ju dricka upp våra julklappar. Perfekt :) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback