Sunny Sunday

Ännu en helg över, och det gör verkligen stor skillnad att vara ledig 2 dagar istället för 1 som förra helgen.

Hade inne-kväll i fredags med film-mys. Igår skulle jag ha gått på Tate modern med Henny men hon banga ur, så jag cyklade till Covent garden istället och gick omkring och tittade lite där. Gick omkring i SoHo och sen till Regent street där jag tog en gingerbread latte på Starbucks. Gick sen till Trafalgar square där jag hade parkat cykeln. Behövde kissa så jag sprang in på National gallery och passade på att titta på lite konst. Tråkigt. Så jag var bara där i ca 10 minuter.

Sen drack jag och Anja upp julklapparna som våra chefer gett oss och gav oss iväg in till stan. Vi gick på Nobu, inte den som Anja jobbar på utan en annan. Satt där ett tag och åkte hem sen. 
För att komma in i vår lägenhet måste man låsa upp en säkerhetsdörr, den vanliga ytterdörren är alltid olåst. Men inte igår natt. Då hade mr Brasilien låst den för att han var arg på sin fru. Anja bankade på dörren och var smått förbannad och hon bröt sin flera veckors tystnad med mr Brasil. Han var väldigt upprörd på sin fru som var ute mitt i natten och gjorde god knows what medan han betalar hyran osv för henne. Tillslut gick vi och la oss och Anja fick några timmar senare släppa in frugan och dessutom låta henne crasha i hennes säng, för mr Brasil vägrade släppa in henne i deras sovrum. Har inte sett nån av dem idag, men tydligen krigar de rätt friskt med varandra på facebook. Kallar varandra både det ena och det andra. Får se hur det går. Bara han inte börjar slåss igen. 

Idag åkte jag och Anja till Angel och träffade min polare som jag träffat på gumtree. Det var nice, väldigt mysig stadsdel och vi gick omkring och tittade i affärer. Sen åkte vi hem och gjorde inte så mkt. Åt middag, gick och köpte äpplen och sen bakade jag äppelpaj medan Anja stickade på sina strumpor. Bethnal Greens små husfruar :) Sen såg vi på Revolutionary road och nu har vi precis läst att Brittany Murphy har dött. 

Jobb imorgon, bara 3 dagar kvar till jullov, kommer att bli slappt! We like it ;)   

Kommentarer
Postat av: cat in a hat

det är inget skämt att vi kommer göra precis samma saker om 70 år. baka äppelpaj, sticka strumpor och förbereda kokta ägg tills nästa dag. bäst att vi njuter av det nu innan vi får rynkor och kommer i klimakteriet!

Postat av: Linnea

Du skojar med mig?! National Gallery är ju helt jävla underbart! Spendera två timmar där inne, helt hänförd!

Förresten så kommer jag nog till London i maj. Är du kvar då?

2009-12-21 @ 22:19:06
URL: http://themansion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback