tuesday vs tissdag.

Igår gick ingenting bra för mig. Började när jag snubblade i trappan när jag balanserade på tre glastallrikar och en flaska mjölk. En av tallrikarna gick sönder och jag skar mig på fingrarna när jag skulle plocka upp bitarna.
Sen körde jag över min häl med en matvagn och la mig nästan ner på golvet i rent lidande. Sen, och det här bara pinsamt, så tappade jag min jobbtelefon i toalettstolen när jag skulle kissa. Den gick sönder. Och jag var tvungen att förklara för min chef varför den inte fungerade längre. Han skrattade. kul, KUL. 
Sen gick jag till Hamleys för att byta den där jävla julklappen, men eftersom jag bara hade med mig ett kvitto av två så kunde jag inte få cash tillbaka utan bara presentkort. Jag-vill-inte ha ett presentkort på en leksaksaffär. Vill inte. Så jag sket i det, men hittade en annan present till gossebarnet och la undan den. 

Idag har det där emot gått bättre. En ganska lugn och skön dag på jobbet, jag fick gå en kvart tidigare, gick till Hamelys och bytte presenten, som det var halva priset på och som gjorde att jag sparade mer än 10 pund på att köpa den och inte den förra julklappen. Sen cyklade jag hem.

Ja just det, jag och Anja bakade lussekatter igår, de blev väldigt lyckade :) ska äta en sån till kvällsfika har jag tänkt :)

Imorgon kommer det nog bli ganska stressigt. Pensionerade representanter från sjuksköterskornas fackförening ska komma och äta jullunch, och min chef har anlitat 5 pers från en bemanningsfirma för att hjälpa till. Spännande! Imorgon ska jag dessutom gå på bio med josse :) 

Kommentarer
Postat av: Johannes

Hahaha, gillar allt konstigt och dråpligt som händer just nu. Låter lite som mig;)

Postat av: Lina

efter motgång kommer framgång :) bara att vänta! =D

2009-12-16 @ 12:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback