fredag 6 november.

Att fylla år är riktigt nice faktiskt. Hade en jättebra födelsedag igår.
Den började klockan kvart över sex på morgonen när mams, paps, lillsyster och hundarna kom in på mitt rum med sång och wienerbröd. Fick en klocka, ett fotoalbum med gamla bilder som jag aldrig har sett förut, en extern hårddisk (som jag fick i förskott för att jag skulle ha tid att föra över all skit jag har på datorn). Fick en desperate housewives box av lillssyter, (som jag själv beställde från cdon eftersom hon är för liten för att kunna göra det) + lite andra saker, har minne som en guldfisk så jag minns inte var det var för nått.

Somnade om och blev väckt av Andrea från Tyskland, en av mina älskade kompisar från au pair-tiden. Snackade med henne i över en timme, väldigt trevligt.

Spenderade dagen med att packa, pyssla omkring här hemma och svara på telefonsamtal, sms och facebook inlägg. Har nog aldrig känt mig så populär, the whole world wanted Mairon, and she liked it.

Sen blev det till att åka in till stan där jag och några kompisar gick på systemet. Måste säga att det kändes väldigt märkligt att kliva in genom dörrarna. Efter allt krångel med att be folk att köpa och känna sig besvärlig kan jag äntligen gå in själv och köpa, och i lugn och ro välja vad jag är sugen på, och inte bara ta det som är lättast att hitta för att underlätta för kompisen. Gick omkring och kikade lite och när jag skulle betala och visade leg tittade snubben i kassan på det, gav tillbaka det och ville sen ha tillbaka det igen. "Det var ju på håret" sa han utan minsta lilla gnutta humor eller värme. Fuck you very much.

Blev bjuden på restaurangmiddag och sen blev det förfest och krogen. En jätterolig kväll, hade en perfekt födelsedag :D

Att en av mina kompisar dessutom berättade för bandet som spelade på krogen att jag fyllde år, och att de sen fick hela stället att sjunga till mig var körsbäret på efterrätten.

Kort och gott, min födelsedag ägde, tack allihopa!

Idag blev det lite shopping (skor) och packning och städning. Imorgon smäller det.

Haha, drabbades av tillfällig minnesförlust när mamma frågade när imorgon jag åker, funderade seriöst på: vart ska jag åka imorgon? Sen slog det mig, ja just det, jag ska till syrran i Göteborg. Ja just det, jag ska till London sen, ja just det, jag ska flytta hemifrån. Wow.

Dags för lördagsmys, om det så är det sista jag gör.


Kommentarer
Postat av: Linda W

Haha... Han var säker bara ritter eftersom han ochkså sulle vilja vara 20 år igen! Själv fick man ett grattis och frågan om det var "premiär-turen". Fick lust att svara "nej, jag var här i förra veckan också" :P Ha det bäst i London.

Postat av: Linda

Oops vad många gånger jag har tryckt ner fel/för många tangenter. Pinsamt att man som 20-årig fd media-textare inte kan stava till bitter, också och skulle. ;)

2009-11-10 @ 02:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback