London, yes sir.

Så var man här då. Hemma hos mig. I London.

Att tag sig hit gick helt utan problem, spårvagn, flygbuss, flygplan och tunnelbana med ett byte. Och sen stå och vänta en stund på Anja i en korsning. Fick mig en liten överaskning på flyget, för tydligen så tänker jag som en kotte och tänkte inte på att det är en timmes tidsskillnad och att en timme försvinner, så jag trodde ju att flygresan var en timme och tio minuter, men den visade sig vara en timme till, smart Mairon. Men det gör inget, jag älskar att flyga så det är lugnt. :)

I alla fall så gick jag och Anja till vårt hus, ett stort betongmonster med ca 12 våningar, vi bor på åttonde våningen, och ja, vi har hiss. Mitt rum ser ut som en fängelsecell. En stor säng, en garderob, en hylla, en fåtölj, ett litet bord och en spegel. Och en glödlampa i taket utan skärm. Men det är faktiskt jättemysigt, och nu när jag har packat upp alla mina saker så är det hemtrevligt på ett väldigt enkelt vis, till exempel så har jag hängt upp en scarf i fönstret som gardin. Där emot var det kallt som fan på natten när jag skulle sova. Fick sova med dubbla tröjor och dubbla byxor, i natt blir det till att sova i min helkroppspyjamas i fleece, då blir det andra bullar.

Igår fick jag träffa några av Anjas kompisar och gå på pub, idag har hälsat på hos The pipeline, en bar som jag sökt jobb på via internet, jag ska jobba några timmar imorgon (!!!) och prova, det behövdes extra folk sa dem, dessutom ska jag jobba på onsdagkväll också och på hon jag snackade med lät det som att det skulle bli några dagar i veckan den närmsta tiden. Men det är inget heltidsjobb så jag måste fortsätta leta, men ändå, det känns väldigt bra att inte vara arbetslös, även om det bara är ett extraknäck.

Har även strosat runt i lite på Oxford street idag, gick in på banken Lloyds nånting och bokade en tid för en intervju så att jag kan få ett bankkonto. Engelskt telefonnr hade Anja redan fixat åt mig, jag fick det av henne i födelsedagspresent :D Skaffade även lite vuxenpoäng genom att gå och handla lite mat, och nu blir det till att leva fattigman, ris, pasta och morötter till lunch och middag och all bran och mjölk till frukost, mums! :)

Det går bra än så länge, I like it.

 


Kommentarer
Postat av: Johannes

Härligt Mairon, kör hårt. Kul med jobb så snabbt, lycka till med allt nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback