Sweden vs Switzerland.

Idag fick jag nästan spunk. Jag var tvungen att förklara vad skillnaden mellan Sverige och Schweiz är. Om och om och om igen. För den jamicanska kvinna jag förklarade för fattade inte.

Hon: But what's the difference?
Jag: It's two different countries.
Hon: But it's the same?
Jag: No, Sweden is up north, Switzerland is next to France.
Hon: France?! But you speak the same language?
Jag: No, I speak Swedish, People in Switzerland speak french.
Hon: French?! So swedish people live in Switzerland?
Jag: No, they live in Sweden, Swizz people live in Switzerland.

Och så pågick det, innan tanten äntligen fattade att Sverige ligger i norr, där pratar man svenska. Schweiz ligger mitt i Europa, där pratar man franska, INTE samma länder, inte samma språk, har INGENTING med varandra att göra. Suck, man blir matt. 

Annars gick det väldigt bra på jobbet, börjar känna mig varm i kläderna nu, men jag stör mig en aning på min jamicanska kollega, inte bara för att hon tror att jag är från Schweiz utan för att hon tror att jag inte vet hur man dukar fram kaffekoppar, en aning irriterande, men annars så.

Cyklade till jobbet i spöregn, och fick cykla hem i blöta kläder som inte hunnit torka. Note to self: ta med ett par strumpor så du slipper gå omkring i blöta hela dan.
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, men vafan Mairon. Vi är ju så neutrala så det är väl lätt att blanda ihop oss? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback