Nästa fas.

"Mairon du ska flytta utomlands snart!"

Så sa lillsystern idag, något som resulterade i att både hon och jag gav ifrån oss exalterade illtjut.
Det är ju ganska sjukt egentligen. Jag flyttar utomlands snart. Igen. Fast nu är det ju mer på riktigt än förra gången. Nu är det me against the world på ett helt annat sätt. Jag kommer inte ha en värdfamilj som ger mig ett rum, mat och en bil. Nu kommer jag att behöva betala hyra, mat, toapapper helt själv. Och när jag först kommer dit kommer jag att vara arbetslös. Fast jag är inte ett dugg orolig över att hitta jobb, sen jag var 13 år har jag alltid haft jobb, och nu är jag ju mer erfaren och attraktiv på arbetsmarknaden än vad jag någonsin varit, så det ska bara bli roligt att utmana mig själv till att hitta ett bra jobb fort.

Har föresten redan börjat söka jobb redan nu. Vill jobba som servitris så jag har sökt lite såna jobb, 5 stycken för att vara exakt. Fick dock svar från en redan idag och blev dissad, inte bra, men det var å andra sidan på Hilton, så jag låter inte det döda min inställning.

Idag var det payday, sånt gillar vi.

Kommentarer
Postat av: Madde

Hejsan! Hittade din blogg och såg att du ska åka iväg till London nu i början av november. Jag ska nämligen också det. Ta in på ett hostel, leta jobb och boende och leva livet! Skulle vara kul att lära känna någon som ska göra samma sak!

/Madde :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback