From the OS to the LO

Idag har varit en lång dag. Väcktes av sms från ett av bemanningsföretagen. Jobb NU. Både jag och syster sa nej till varandra. Men sen ringer min mobil och jag kände mig tvungen att svara. Och har man väl svarat måste man ju tacka ja till jobb. Så jag kastades ur sängen med panik och rädsla och nervositet över var, hur och vad jag ska jobba med. Snubben ringer tillbaka och säger "tyvärr, min kollega har redan gett jobbet till en annan". Så där står jag, i köket, med hjärtat halvvägs utkräkt och är skitförbannad. Sen lite senare, på väg till mataffären ringer det igen, ett annat bemanningsföretag har jobb NU. Så det var bara att vända hem, göra sig i ordning och sen skynda ut. Gick vilse på väg till bussen, fick panik, men det löste sig. Och jag hade riktigt kul idag faktiskt. Jobbade på en skoaffär inne i ett köpcentrum. Är helt slut nu och det var riktigt stressigt from time to time (svensk motsvarighet till den frasen??) men som sagt, hade roligt, och jag ska dit igen på lördag och sen hela nästa vecka, så allt känns helt okej nu faktiskt. Men jag vill ändå ha ett fast jobb. Ganska snart.


dags att sova. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Anja

grattis, vad roligt!! det är ju bra erfarenheter :)

Postat av: Bunny

from time to time - då och då? :D



Gillar din blogg btw! :)

2010-04-16 @ 00:43:01
URL: http://bewareofthebunny.webblogg.se/
Postat av: Kissbeth

Åh grattis:D Jag förstod väl att det inte var några problem att få jobb för dig:P

2010-04-16 @ 14:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback