Sista helgen i januari.

Har precis bytt blad på min almanacka från länsförsäkringar som mamma skickade innan jul. Februari imorgon och jag måste säga att 2010s första månad har varit riktigt nice. Trevlig och ganska lugn. Visserligen lite panikkänslor på jobbet, men det är nåt man får ta, och what doesn't kill you makes you stronger, visst?

Den här helgen är Anja i Norge så det var lite ensamt i början, hade fredagsmys med film på fredan, städade lägenheten på morgonen, tog en promenad till Brick Lane igår och köpte en bok för £1 av en tandlös man. Synd bara att det är tredje boken i serien och jag bara har läst den första boken, så jag måste vänta tills jag hittar andra boken.

Igår kväll kom Steffi och hennes syster från Tyskland, tyckte att det var väldigt roligt att de köpte billiga ryan air biljetter, kom hit klockan 20.30 och flög hem igen vid 7-tiden på morgonen. De fick alltså inte ens se hur engelskt dagsljus ser ut. Och inte heller fick de se Londons nattliv utan Bethan Greens, vilket inte är allt för mycket att hurra för. Men vi hade en jättemysig kväll, gick till West 9 (min och Anjas hörnbutik med väldigt snälla araber som jobbar där. Jag är deras Milk Girl, för jag handlar nästan bara mjölk där (billigast där) och Anja är deras Icecream Girl, för hon handlar nästan bara glass där :P ) och köpte lite mat, gick hem till mig och hängde i köket och åt och drack bacardi breezers. Sen bar det av neråt Brick Lane och in på en liten bar där, mkt trevligt, och jag drack Mai Thai och Mojito för första gången i mitt liv :)

Vaknade klockan halv ett idag efter en natt med konstiga drömmar och chillade i pyjamas ett tag tills jag tog mig i kragen och stack iväg till Victoria park för att jogga (ja Anja, du läste rätt, jag JOGGADE! på eget initativ, på egen fri vilja) Eller ja, så otroligt är det väl inte, det händer ibland att jag får för mig att snöra på mig joggingskorna, men vad faktiskt är helt otroligt är att jag sprang HELA vägen. Ett helt varv runt parken och jag gick inte en enda meter, tror aldrig att det har hänt förut, jag slutar alltid springa så fort jag lessnar eller känner lite håll på gång, men inte idag och jag är jättestolt :)

Hade förberett mig på en trist chillkväll men så smsade Lovisa och ville hitta på nåt, så jag tror att det lutar mot att gå på bio, men vi har inte riktigt bestämt oss än, jag är lite inne på att gå på teater, men det är så svårt att hitta något billigt som går på en söndag.

trevlig söndag gott folk :)


Kommentarer
Postat av: Anja

det låter ju som en alldeles underbar helg! Och jag är så STOLT över dig att du drog ut och sprang. nu kan du ju springa ett maraton med mig snart ;) ses på onsdag kväll!!

2010-02-01 @ 12:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback