You scream, Icecream.

Just nu skiner solen och det är 21 grader ute, men jag kommer inte att inse hur underbart det är förän det är höst och sommaren redan är över. Lite det som är själva grejen med att vara svensk, vi är som mullvadar som varje vår sticker ut trynet från våra hålor, och när solen väl slutat blända så är det redan över.

Helgen har varit ganska trevlig, i fredags var det tjohej med alla rikstv-team, då var det teamwork och lagarbete för hela slanten, och självklart skulle man skämma ut sig så där lagomt också. Rida rodeo-tjur, sumobrottas i tunga dräkter och boxas med enorma boxningshandskar. Men det var faktiskt riktigt roligt, kul att se högste chefen koppla loss och bjuda på sig själv lite. Jag kan ju säga så här när det gäller mig själv: Jag har material till att en dag bli en cow girl som boxas vid sidan av, någon sumobrottare blir jag nog däremot aldrig, fick ganska rejält med stryk, matchen han knappt börja förän jag stod utanför fyrkanten utan att ha insett var och när det gick fel. England-Algeriet matchen efteråt var inte lika underhållande, men efter ett par öl blir man road av det mesta, så det gick bra det med, sällskapet var åtminstone roligt. 

Veckans första jobbdag gick som smort, tryckte dit ett salg efter 20 minuters ringande, hell yeah, och ägnade eftermiddagen åt vidareutbildning inom sälj, ska göra ett skriftigt prov nästa vecka och efter det är jag utbildad säljkonsulent, den ni, klingar ganska skönt på tungan! Något som även ska tillläggas är att vi bara har 7 dagar kvar på den kampanj vi sitter på, efter det ska vi istället för att försöka stjäla andra tv-leverantörers kunder ringa till de vi redan har och pracka på dem mer prylar och kanaler, och det kommer att var mkt lättare. Money, money, money.


Kommentarer
Postat av: Skog

Haha, så jäkla kul att brottas i sådana där sumodräkter! Fast jag har sjukt stora problem med att resa mig då jag väl har fallit...

Postat av: Johannes

Säljkonsulent, shit vad fancy:)

men passa på att njut av sol och över 20 grader!:) Här skiner solen fortfarande med sin frånvaro, och det blir sällan över 12-15 grader:s..

2010-06-21 @ 23:33:08
URL: http://bergqvizt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback