En märklig dag.

Själva grejen med telefonsälj är ju att man ska störa folk, ringa när det är som mest irriterande, när man precis har satt sig och ska äta, mitt i Desperate Housewives, eller om man jobbar dag, mitt i jobbet. Det är alltså inte meningen att folk ska vilja prata med en, folk SKA fråga vad fan man vill, vara oförskämda och sura och sen ska man som säljare övertyga och övertala dem till att köpa något de egentligen inte behöver. Men idag. Idag råkade jag ut för något lika ovanligt som att se enhörning i skogen när man är ute med hundarna. (Det väntar jag föresten fortfarande på att det ska hända).

Där satt jag i godan ro och ringde runt till folk, en snubbe svarar i telefon och jag kör mitt vanliga race, Mairon, från rikstv, har du kabel eller parabol? Parabol var svaret. Vilket kanalpaket frågade jag. Det allra största sa han, och tillade att det var alldeles för dyrt och att han hade på tok för många kanaler. Men, ska du inte byta till rikstv då? frågade jag. Vad kostar det då, frågade han. 2400 för ett år sa jag. Okej sa han. Och jag fick sälj. Sånt händer inte. Men idag så gjorde det. Verkligen väldigt konstigt.
-
En annan konstig grej var att vi fick frukt idag, det fick vi igår också och de brukar inte ge det två dagar i rad. Verkligen konstigt. Borde kanske ha gett mig ut på promenad i skogen idag, hade bergis fått syn på en enhörning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback