Ledig måndag.

Tredje veckan i rad med långhelg, norskarna gör fan inget annat än att vara lediga. Idag är det iaf annandag pingst.
Solig och varm helg, systern och jag har vandrat runt i stan och på vårt promenad-berg och haft det riktigt mysigt.
Imorgon är det back to business, sa jag att jag gjorde riktigt bra ifrån mig i fredags, 3 sälj, inte illa pinkat, fortsätter det så kan jag ju faktiskt jobba kvar där. Och det vill jag, för jag trivs.
-
Kollade in nya au pairens nya bildmapp på fejjan för en stund sen. Fick en liten smäll av konstiga och oförklarliga känslor, avundsjuka blandat med saknad och en himla massa flash backs. Bilder på ny au pair med MINA värdbarn, bilder på festande på MIN bakgård, i MIN pool, i MITT vardagsrum, men med främmande ansikten. Det är så oförskämt, att få det slängt i ansiktet att ett år som för mig är personligt och unikt inte är det. Suck.
-
Det är sommar nu i alla fall, var ett tag sen sist, och det känns ganska trevligt.

Kommentarer
Postat av: Skog

Måste kännas superkonstigt. Verkar nya aupairen sköta sig då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback