Bejiing.

I'm alive! Och tro mig, igår var jag verkligen döende. Inte riktigt helt okej. Det är inte KUL att flyga med Air China när man är jordnötsallergiker, det går liksom inte att chansa på att maten inte innehåller jordnötsolja när man sitter flera kilometer uppe i luften. På de 15 timmar jag befann mig luften åt jag detta: 1 liten burk med melon, en liten bit bröt, några salladsblad, en liten macka. Mellan Sydney och Peking var det dessutom en tekninsk mellanlandning i Shanhai. Väldigt drygt att kliva av planet och stå i kö till tull och säkerhetskontroll när man vet att man måste göra om det så fort man kommer till Peking. Väl i Peking var jag trött och hungrig och därför arg som en varg. Jag hatade att det var -7 grader ute och att vi var tvungen att gå UTOMHUS när vi klev av planet, in i en fullsmockad buss och sen in till flygplatsen där det inte fanns en jävla skylt som pekade mig till International transfers. Det tog en kvart och 2 kineser innan jag var på rätt spår. Trött, grinig och gnällig kom jag fram till Terminal 3 efter alla säkerhetskoller. Väl där spenderade jag de 6 mest väl spenderade hundralapparna i hela mitt liv. Jag checkade in på ett hotell. Singelrum med eget handfat och platt-tv, en säng med TÄCKE i, nyrenoverat, rent och fräscht, till skillnad mot det hostell jag bott på i 2 veckor. Jag kastade mig i säng och sov som en stock i 5 timmar, det behövde jag.
Istället för att ligga och frysa på en bänk hela natten (Pekings flygplats är PISSKALL!) och vara paranoid över att nån ska sno mitt baggage så fick jag sova inlåst i ett EGET rum, med täcke. Lycka på mycket hög nivå. Nämnde jag att jag precis som förra långflygningen är sjuk och har ont i halsen? Är inte lika illa som förra gången, ingen feber och huvudvärk den här gången.
-
Åt frukost på hotellet, en "american breakfast" bestående av 2 toast med en klick stenhårt smör och två mkt små skinkbitar och en kopp kaffe, men bättre än ingenting, bättre än att knapra på de få maltesers som jag har kvar.
Hittade även amerikanska kex i en taxfree affär, så nu har jag något att knapra på hela resan till Stockholm. Väl där ska jag äta som en GRIS.
-
Har även filosoferat en hel del och ändrat mina framtidsplaner lite. IGEN :)
-
Istället för sova här:
Sov jag här:
Föresten så diggar jag inte att Facebook är bannlyst här, why, oh WHY????

Kommentarer
Postat av: Linda W

Har du ändrat dig IGEN? Vad blir det nu då? Umeå? ;)

2011-01-18 @ 10:42:33
Postat av: Johannes

Haha, men åh Mairon. Du måste säga vad du ändrat till nu?

Och rummet såg riktigt nice ut ju:P Gött att du spenderade pengar där Mairon, lätt värt ju!:D

Jag är iaf i Melb nu. Hostelet är 100% fräschare än i Sydney. Inte varmt på rummet, bra duschar och toaletter, gratis frulle.

Tennisen var kanonbra, så ätt värt pengarna att åka ned hit, även om jag funderar på att dra till Sydney snart igen då jag saknar bra stränder här..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback