The botten is nådd, men jag har bara en dag kvar som min karriär som telefonsäljare.

Är det så här det känns att gå in i väggen? Fast det känns snarare som om en vägg har gått rakt in i mig, jag kan inte sälja längre, inte ens om mitt liv hängde på det, jag ruttnar bort och ser hur meningen med livet rinner ifrån mig, eller njae, riktigt sååå illa är det kanske inte, men när varje telefonsamtal börjar så väntar jag bara på att det ska ta slut, jag skiter i om de köper eller inte och jag vill bara bort därifrån. Självplågeri kallar jag det, och när man verkligen tänker efter så inser man faktiskt att det inte är någon som tvingar mig att utsätta mig för det här. Det är inte vad jag vill och jag tänker inte bita ihop eller vänta på att jag bryter ihop, jag säger tack och hej. Pratade med chefen och min sista dag blir imorgon. Efter det är jag mellan två jobb. Men förhoppningsvis inte särskilt länge till. Var på en jobbintervju innan jobbet idag och det kändes väldigt bra, så jag hoppas, hoppas, hoppas. Har inte direkt tid att gå omkring arbetslös.
-
Lite spännande saker som pågår i kollektivet; Svinet flyttade ut och tog med sig sin säng, och när det svenska paret som skulle ta över hans rum kom så blev de alldeles förskräckta. Enligt dem var det Satan själv som inrett rummet och så här såg det minsann inte ut i lägenheterna i Malmö och allt var dåligt och värdelöst. De ringde hyresvärden för att få tillbaka sin deposition (Good luck Chuck) och när hyresvärden ryckte på axlarna blev killen i paret hysterisk och ringde polisen (som så klart inte brydde sig ett piss, för det här är Oslo och här hyr 90% av folket svart). Efter misslyckat försök att hitta ett ledigt hotellrum bestämde de sig för att sova på den tunna madrass som fanns inne i rummet (vi var barmhärtiga och lånade ut våra filtar). De är fortfarande kvar (de kidnappade min dator för en stund sen för att leta boende), hoppas att de försvinner snart, faktiskt. Hoppas att det andra svenska paret, de som flyttat in i källaren tar över Svinets rum, de har nämligen planerat att göra det.
Fortsättning följer, säga vad man vill om att bo i kollektiv, men det är fan inte tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Skog

Lite mer sex och lite mindre somalier så har du the mansion i en ask.. ;) Haha, nerå.



Håller tummarna för dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback