Tisdagsregn.

Föresten så har jag och mr Brasilianare tagit ett steg bakåt i vår relation, nu säger vi inte ens hej när vi ser varandra längre, eller, jag sa hej, men han svarade inte. Vilken Bitch. Han var antagligen sur för att jag och Anja skrämde bort en eventuell ny flatmate. Och på tal om det så kom jag på honom på bar gärning när jag kom hem från jobbet, han visade mitt rum för en brud, jag blir galen! Är det konstigt att jag inte känner mig helt bekväm med att han tar in en massa random strangers in på mitt rum? Ska jag behöva se mig omkring varje gång jag lämnar rummet bara för att kontrollera att jag inte har något värdefullt eller pinsamt framme? Jag vill kunna hänga upp mina nytvättade trosor på elementet utan att undra vem som kommer att spana in dem. Jag vill kunna lägga min kamera på skrivbordet utan att vara orolig för att någon ska sno den. Jag vill kunna ställa min smutsiga disk i "smutsig-disk-hyllan" i bokhyllan utan att främlingar ska tycka att jag är slarvig och äcklig. God damn it.

Men jobbet är alldeles underbart, som semester jämfört med att vara i restaurangköket. Spenderade över en timme åt att läsa boken jag tog med dig. Ingen stress. Herregud, jag får till och med lite långtråkigt och rastlös över att inte ha något att göra. Jag blir glad när det kommer kunder bara för att jag vill ägna mig något. Och jag har bara 8 dagar kvar på jobbet nu. Sen är jag KLAR!! Och då kommer syster hit :)

Har lagt upp en annons på internet om min cykel, fick svar redan några timmar senare och hoppas på att få den såld på lördag, för då ska en tjej komma och kolla på den. yey, 100 pund till mig, och jag köpte den för 65, det är vad jag kallar good business ;) (visserligen får man mitt dyra superlås på köpet, och lyktor, hjälm och reflexväst, så enligt mig är det ett rättvist pris. )

Och på fredag ska jag gå och se Wicked- the musical, lycka på hög nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback