If you jump, I jump.

Man kan väl egentligen säga att jag har failat ganska rejält. Sitter här i sängen med vänstra foten liggande på min resväska och bredvid sängen står ett par kryckor. Och jag önskar att jag haden en frän krigshistoria att komma med. Typ att jag åkte skateboard ner från Holmenkollen, eller att jag åkte vattenskidor nere i hamnen. Men nej, inte ens det har jag att trösta mig med. Anledningen till att min häl är helt pajad, att jag tidigare idag föll ner i en hög på golvet och såg stjärnor flimra på näthinnan, att jag spenderade över en timme på legevakten (hälsocentral på norsk), att jag har en räkning på 700 spänn och att jag nu är ägare till tidigare nämna kryckor, anledningen till det är att jag själmant och frivilligt hoppade ner från ett fönster. Japp. Så glamoröst var det. Jag hoppade ner från ett fönster, landade 1 och en halv meter senare och fick stryk av asfalten när jag landade. 

Känns ju lite onödigt och dumt. Plus att jag var tvungen att köpa spårvagnskort för 200 spänn, tror nämligen inte att jag pallar att hoppa en kilometer på kryckor. 

Ja ja, shit happens, och som tur är så kommer inte jobbet att påverkas, annat hade det ju varit om jag var servitris eller butiksbiträde eller nåt, så det hade ju kunnat vara värre. 

Ikväll blir det VM final, spännande.  


Kommentarer
Postat av: Anja

Nu har du en anledning till att inte springa ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback