Imorgon bär det av.

Skåda världens bästa uppfinning.

Genom åren har det varit jävligt bökigt och stökigt när man ska resa och hela tiden är osäker på om man ska klara av att hålla sig inom den tillåtna baggagevikten. Eftersom vi aldrig har haft en badrumsvåg hemma har jag behövt antingen åka till farmor eller springa över till grannen och låna - och det är inte så jättekul att plinga på hos en människa man aldrig har sagt mer än hej till och på tal om ingenting alls vilja låna en badrumsvåg. Och när man väl har vågen till hands ska man försöka balansera väskan så att siffrorna syns - och det är omöjligt, därför slutar det alltid med att man måste ställa sig på vågen själv med väskan i famnen och nästan dö för att det är så tungt och jobbigt. Men NU. Nu jävlar. Allt som behöver göras är att hänga väskan på kroken och vänta på att handtaget talar om för en hur mycket väskan väger. Underbart smart, praktiskt och smidigt.

Och se där, jag har till och med nästan 5 kilo i reserv så får jag för mig att slänga in något mer så är det lugna puckar. Och då ska tala om för er att det ligger ett KUBB-SPEL i väskan som tar upp nästan all plats. Det ska Braedin och Callie (mina värdbarn) få i present. Det väger för övrigt 6 kilo, det har jag tagit reda på med min våg.

Ska snart springa bort till SevenEleven för att fylla på pengar på min mobil, men sen är jag nog faktiskt helt klar för avfärd. Har checkat in online, fick tyvärr inte bästa platsen på flyget mellan London och Phoenix (stället där planet smalnar av och gör att man får större utrymme för benen) men det gör inte så mycket, jag sitter vid gången i alla fall. (Viktigare att kunna kissa obehindrat än att kunna se utsikten, det är ju trots allt 10 timmar det gäller.) 
Sweet!

Kommentarer
Postat av: Johannes

Åh, en sån våg skulle jag också behöva!:)

Ha så kul i USA nu, och njut av ledigheten!:)

Du får berätta sen hur det var!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback