The day we fell in love.

Jag och syster har blivit med katt. Eller, det är vad vi hoppas på i alla fall.
-
Det hela började med att syster under ett par dagars tid hört högljudda jamanden alldeles utanför huset och även sett skymten av en svart liten katt. Och igår kväll när vi precis skulle gå och lägga oss hörde vi det alldeles utanför vårt fönster. Det var Katten Jansson som ropade upp till oss. "Mjau för i helvete" sa hon och vi öppnade fönstret och hon hoppade in. Syster och jag blev alldeles till oss och förvandlades till två fnittriga småflickor med skräckblandad förtjusning. Katten Jansson (som är en tjejkatt, jag har kollat) skämdes bort med en skål mjölk (hon dissade lins-och-tomatsåsen som syster ställde fram, nähää? där försvann vår lunch) och en skål med tonfisk. Sen satt vi i sängen alla tre och Katten Jansson blev gosad med, sprang mellan mig och syster och var hur nöjd som helst. Sen fick hon hoppa ut genom fönstret igen och forsätta natten på egna äventyr.
-
Och nu sitter vi här, syster och jag, och väntar och hoppas på att Katten Jansson ska komma tillbaka till oss. Jag med ett puffigt och rött öga. (Är allergisk mot katt) Men det kan det vara värt.

Kommentarer
Postat av: Anja

Men vilken liten sotis! Latt vart ett rott oga ;)

Postat av: Johannes

Haha, men kul med lite kattbesök. Blev glad av att läsa det här:)

2010-10-03 @ 18:45:16
URL: http://bergqvizt.blogspot.com
Postat av: kissbeth

Naw!!! Då kommer du älska Uppsala, fullt av kissekatter. Men jag vågar inte klappa alla för vissa ser så vilda ut att jag tror dom kommer anfalla och äta upp mig istället för att spinna av njutning om jag rör dem:P Micke säger att jag är dum som ens klappar dom som kommer och är mysiga. Men jag gillar kissekatter (med eller utan loppor, helst utan) och vill ha en egen!

2010-10-03 @ 19:42:05
Postat av: kissbeth

Berättade just om ert kattbesök för Micke. För att citera: "Den katten ville bara ha mus".. så jävla dålig...XD

2010-10-03 @ 19:44:52
Postat av: Mairon

Fast nu har en av tjejerna i lägenheten SNOTT Katten Jansson, jävla bitch! Vi hörde hur hon jamade utanför köksfönstret (Jansson alltså, inte den norska tjejen) och så såg jag norskan luta sig ut genom fönstret och sen springa in på sitt rum. Vilket jävla sätt alltså!

2010-10-03 @ 22:39:10
Postat av: Johannes

Haha, den ville bara ha mus, sämst xD.

2010-10-04 @ 14:46:32
URL: http://bergqvizt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback