Fy Fuck!

Här ska man vara smart och spara lite pengar. Frisören över gatan är ett flashigt och coolt ställe, man får välja om man vill klippa sig hos en Senior Stylist eller Junior Stylist. Välja om man ska betala 700 eller 500 spänn för att bli klippt. Eller. Eller så kan man välja att bli klippt av en lärling och då kostar det bara 250 spänn. Smart tänker jag, billigare klippning. Och jag skulle ju bara toppa, vad kan gå fel liksom? Herre.Gud. Jag hade räknat med att det skulle ta lång tid eftersom hon var nybörjare, hade planerat in att faktiskt få vara där i kanske två timmar. Det tog över TRE. Tre timmar för att korta längden med 4 cm. Ingen komplicerad lugg, ingen urtunning, bara klippa topparna och fräsha upp uppklippningen. Och det tog över TRE timmar! Och under dessa tre timmar så fortsätter hon att osmidigt och osmakligt nämna alla produkter hon sätter i håret och tala om för mig hur bra de är för håret. Och jag lovar att hon spenderade minst 15 minuter åt att blåsa mitt hår. Efteråt frågade hon om hon skulle styla håret. "Nej!" sa jag och reste mig upp illa kvickt. Och när jag precis hade tryckt "enter" på kortläsaren när jag betalade mina 250 spänn så säger hon "Ojdå, nu glömde jag att fråga om du ville ha några produkter", och ser jätteledsen ut. "Aha, nä tack, det är bra" svarar jag och går därifrån. Herregud. Jag hade ju tänkt att göra lite annat idag än att sitta på en stol och spana in mig själv i spegeln, men jaja. Nu är det klippt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anja

Det var iallafall en mycket vacker foning av haret, det ar otroligt glansigt och fint!!!

2010-10-02 @ 15:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback