Thursday, oh, thursday.

En liten rapport kommer lastat.

Det har lugnat ner sig lite nu i det Bethnal green-ska hushållet. Tydligen har tjeckiskan bestämt sig för att förlåta brasilianen, och nu ska de gå i terapi. Varken jag eller Anja är särskilt överförtjusta i detta, men vad kan vi göra.
På tal om brasilianen så har han i ett försök att laga avloppet i köket pajat det totalt. Så idag när jag skulle durkslaga min spagetti var jag tvungen att göra det i handfatet inne på toaletten. Det här stället blir mer och mer ghetto.

Mina cykelbromsar är fortfarande väldigt obefintliga, har fått märken på mina converse från alla gånger jag tvingats trycka ner fötterna i marken för att få stopp på cykeln.

På jobbet går det bra, men igår och i förrgår var så extremt stressande, hade tårar som brände båda dagarna, på grund av att jag själv ställer för höga krav på mig själv. Bara att inse att hospitality branchen inte är en passande karriär för en tjej som har perfektionsit-besvär och alldeles för höga krav på sig själv. Men annars trivs jag jättebra, har blivit bästis med Henny, den andra catering assistenten som blev anställd samma dag som jag, hon är 29 bast och kommer från Ungern. Tyvärr ses vi inte så mkt eftersom vi jobbar på olika ställen. Och en av diskplockarna, en snubbe från Nigeria, uppvaktar mig varenda gång jag kommer in i köket, men istället för att kalla mig för Maira, som mitt jobb-namn har blivit, så kalla han mig för alla möjliga namn på M. Miranda, Maria, Mary, you name it. Det lite fnissiga är att det alltid är någon som rättar honom, ibland jag själv men ofta någon som bara råkar gå förbi. It's MAIRA! Har blivit lite av en fin tradition.  Och maten. Maten, maten, maten. Så extremt god att jag sitter och flinar för mig själv under hela min lunch rast. När det enda man har ork till att laga, och lust att lägga pengar på är spagetti och ketchup så är allt mer komplicerat än så en riktig delikates.

Nu har jag dessutom ätit mig proppmätt på lakrits, ska städa mitt rum nu, ser ut som om en tornado har dansat runt i mitt rum.


Kommentarer
Postat av: Anja

Lakrits!!!!!!!!!! va har du fått det ifrån? Ja fy fan jag funderar på att typ tvinga dom att ge oss rabatt på hyran den här månaden.. bli väckta av polisen, inte kunna använda sinken och ingen värme på rummet. 500 pund låter lite väl mkt för bara 4 väggar tycker jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback