en grej till.

Föresten så glömde jag att skriva att jag hade en träff med min bank idag. Lloyds TSB. Lite drygt blev det för jag hade ju jobbintervjun klockan 10 och bank-grejset klockan 15. Underhöll mig själv en stund genom att titta i affärer på Oxford street, köpte även en svart tröja som jag måste ha på mig imorgon när jag gör mitt trial shift, för jag jobbet kommer jag att få en uniform, tills dess blir det egna svarta kläder som gäller.
Men jag blev trött, hungrig och less ganska snart så jag invisterade i en bok på Waterstone's, Pride and prejudice av Jane Austen, tittade ju på Becoming Jane med Anja för nån dag sen, och boken kostade bara 2 pund.
Tog med mig mitt nya inköp och satte mig på Starbucks med en panini och en vanilla latte. 2 timmar senare var det dags för bank träff.

Och. Mairons mentala hatlista har en ny medlem. Engelska banker. W h a t  t h e  f u c k. Jag är deras kund. Jag vill förvara pengar på deras bank. De borde böna och be mig att öppna ett konto och inte tvärtom. Det var nästan lättare att få visum till att vistas i USA ett år. Kvinnan som "intervjuade" mig ville veta vart jag jobbade, hur mkt pengar jag planerade att sätta in på kontot varje månad, hur mycket jag betalade i hyra, hur ofta jag åker till Europa (vi är i Europa just nu bonehead) osv osv osv. Jag blev nästan nervös över alla frågor, dessutom pratade hon jävligt tyst så jag hörde knappt vad hon sa. Suck. Man blir matt. Men efter en massa omständigheter var det klart och om 5 arbetsdagar kommer mitt bankkort på posten. Tacka vet jag USA, där fick jag öppna konto direkt, utan en massa trams.

På tal om USA så ska jag dit i mars, jag längtar, saknar mina små trollungar och mina galna värdföräldrar.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Hahaha, gud vilken trög bankkvinna(om man säger så?)

Kul att läsa om livet i london alla fall, lycka till med provjobbet imorgon!

Kul med arizona:p

Postat av: Linda

Haha... Enda problemet med att få visum i USA var ju att man var tvungen att ta sig ner till stockholm (och att vänta i flera timmar iofs). Paris, Tx ligger ju inte så långt ifrån Phoenix! ;)

2009-11-19 @ 02:03:15
URL: http://lindawestling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback