En lång dag för lilla Mairon.

Mobilen väckte mig klockan åtta imorse och jag gick ut i köket för att göra frukost. Micrade havregryn till en härligt klistrig sörja, skulle precis hälla i mjölk när Anja hindrar mig. Min möjlk var inte mjölk längre, den var fil.
Så det blev gröt utan mjölk, inte ok, inte ens med de russin som Anja så snällt bidrog med.
Sen blev det promenad till tunnelbanan där Central line (som går raka vägen till Oxford cirkul) låg nere. Så jag fick ta en omväg via distric line och bakerloo line och sen springa till min jobbintervju, kom precis i tid.
Peter, killen som "intervjuade" (gör citattecken för det var inte mkt av en intervju utan mer en rundtur) mig var väldigt trevlig och jag fick goda vibbar inför det här jobbet. Det var tack och lov inget förhör som min förra intervju utan han förklarade för mig vad jobbet innebär, mina arbetsuppgifter, min lön och mina arbetstider. Lite roligt, för förra gången jag skulle på jobbintervju var det precis så jag trodde att det skulle gå till, jag var inte ett dugg nervös, men sen säger snubben som intervjuar mig att det är 74 pers som söker jobbet och ber mig tala om för honom varför han ska anställa just mig. Läskigt.

I alla fall så behövde jag inte göra något sånt idag och det var riktigt skönt. Imorgon ska jag dit igen på ett trial shift, provjobba alltså, för att se om jag gillar dem och om de gillar mig. Well, för mig är det inte något att fundera över, det är ett bra jobb, bra lön, bra arbetstider och det ligger på ett bra ställe. Me want it.

Jobbet är som assistent för en catering firma som ligger i en konferens byggnad och mitt jobb skulle vara att hjälpa till att göra i ordning och servera te/kaffe och lunch till konferens deltagarna. Håller tummarna.

Glädjen över den här möjligheten svalnade nyss, fick ett mail från baren som jag provjobbade på och blev dissad. Visserligen så behöver jag inte det jobbet om jag får catering jobbet, men ändå. Tack så jävla mycket.

Imorgon gäller det alltså, I want this job!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback