Happy friday.

2 dagar på nya jobbet avklarade och jag är fortfarande positivt inställd. Visserligen kommer det nog bli en hel del dötid för kunderna kommer i vågor och ibland kan det gå ganska länge utan att det kommer någon. Men hittills har jag stått i kaffe/smörgås-baren tillsammans med någon annan men sen kommer jag att stå där helt själv på dagarna. Kan nog bli rätt segt.

Har dessutom insett att London är pissigt dyrt och att jag inte kommer att kunna lägga undan många pence i månaden till sparande för framtida äventyr. And that sucks. Visserligen visste jag det redan innan men jag insåg inte hur dyrt det faktiskt är och hur lite jag faktiskt tjänar. Så jag har lagt in en annons på gumtree.com där jag erbjuder mina tjänster som barnvakt, jobbar ju bara till 16 på dagarna så jag har all tid i världen att sitta barnvakt och få lite pengar. På tal om barnvakt så mailade min värdpappa idag, försökte övertyga mig om att komma tillbaka och vara au pair ett till år, men det har jag och det kommer jag att tacka nej till.

Föresten så håller jag och Anja på att bli galna på en av våra flatmates. Tydligen har snubben fått för sig att han ska bli musikproducent och har köpt en cynth eller nåt, och han spelar hela dagarna, högsta volym, djungel ljud av någon jävla anledning. Så vi tvingas lyssna till kväkande grodor, bongo trummor och panflöjter i 1000 db, det är inte ok.

Nu har jag helg efter 2 dagars jobb, finnemang :) Ska kolla på en cykel imorgon som jag ev. ska köpa, och aktivera mitt bankkonto.

Och så har någon kommenterat, frågat om en frågestund, men jag fattar inte riktigt frågan, så den som kommenterade det får väldigt gärna förtydliga :) På tal om kommentarer så tycker jag att det ganska fattigt med sådana, feedback people, feedback.


Kommentarer
Postat av: Johannes

Ett tips; köp en flöjt(tror det är billiga;), spela falskt på morgonen lr annan tid när er flatmate inte spelar på sin djungelmaskin. Han kanske fattar vinken, annars kan det nog gå bra att bara snacka också:)



Ha en bra helg!

Postat av: Daniela

läser du inte storbloggar haha? ;) frågestund är då folk som läser din blogg får fråga vaaadsomhelst och så svarar du på alla frågor i ett annat inlägg! :D

2009-11-21 @ 13:42:21
URL: http://krooks.blogg.se/
Postat av: Kissbeth

Sorry babe, jag är rätt så kass på att kommentera nu för tiden:P Men jag ska bättra mig;P

2009-11-21 @ 14:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback