I Håkans stad

Överlevde 12 titmmar på tåget, men särskilt mkt sömn blev det inte. Tittade på ett avsnitt av True Blood för att underhålla mig själv, och rätt som det var blev det väldigt närgånget på skärmen, tryckte av helskrämen, lite pinsamt om mina medresenärer tror att jag kollar på porr :P
En rolig grej som hände var att tåget skakade till och någonting for ner rakt på tjejen som satt mitt emot mig. Hon såg väldigt förskräckt ut, och ännu mer förskräckt såg hon ut när hon insåg att det var ett par herr jeans som attackerat henne. Dessa jeans blev liggande på vårt gemensamma bord för resten av resan. Fnissigt.

Systern kom och mötte mig på centralen i Göteborg och vi begav oss hem till henne och hennes sambo för att lämna mina väskor. Sen gick vi på stan en vända, snicksnackade och drömde om framtiden, har saknat syster.
Vi åt lunch på ett vego/krav-märkt ställe där vi åt pitabröd med valfri fyllning, gott, sen blev det fika på café Villa villekulla, vi delade på världens äckligaste kladddkaka, en skam mot alla världens goda kladdkakor.

Med värkande fötter begav vi oss till coop för att handla middagsmat, stannade även på systemet för att köpa en flaska vin att dela på, vi såg fram emot en mysig hemmakväll med tv och lite vin för att belöna oss för dagens långa vandring genom staden. MEN. Kork. Ingen korkskruv. Efter ett misslyckat försök med en skruv föreslog jag att vi skulle trycka ner korken i flaskan. Sagt och gjort och jag tryckte ner en grillgaffel i korken. Och ja. Korken trycks ner och rött vin skvätter upp i mitt ansikte (hade rödvin på ögonbrynen) och på mina kläder. Man blir less.

Just nu skrattar vi åt det vita skräpet på Ullared på kanal 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback