I love you, come back to me.

Min älskade cykel. Min röda, vackra, fina cykel. Imorse när jag precis hade rullat in den i hissen upptäckte jag att den hade fått punka. Det satt fast en glasbit i bakdäcket. Min cykel. Var tvungen att ta tunnelbanan till jobbet. Inte bra, jag vill cykla till jobbet. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Snackade med min brasilianske flatmate och han sa att han skulle hjälpa mig. Själv har jag ingen aning om hur man gör, kanske dags att lära sig?

Annars är det bara bra, det känns bättre och bättre för varje dag jag jobbar, känner mig mer och mer bekväm där. Folket som jobbar där är jättesnälla och hjälpsamma och trevliga och roliga och jag trivs jättebra. Dagarna går fort och jag räknar inte minuterna som är kvar innan jag får gå hem, och det är alltid ett plus.
När jag skulle gå hem idag och sa hejdå till tjejen i receptionen frågade hon mig om jag inte brukade cykla till och från jobbet, har haft träningskläder på mig när jag kommit och gått den här veckan men inte idag eftersom jag tog tunnelbanan, kul att folk ser en och lägger märke till skillnader :)

Imorgon ska jag hänga med jobbpolarna på after work, roligt! Och vet ni, uttrycket after work existerar inte i England! Oh my, jag förvirrade en tjej genom att fråga om hon skulle med på after work och hon fattade ingenting. "What are we doing after work, after work what....?" skumt, eftersom det är engelska ord och allt.

Köpte 4 begagnade böcker för £1,50 idag, det är 17 spänn, nice price!

Kommentarer
Postat av: anja

jag stal tillbaka min tejp, behövde den för att sätta upp mina 3 lappar i köket vid värmeknapparna :D såg du dom? jag och dashee hade ju en hel konversation med post-its :) va kul med after work!!! den enda after worken vi har är att ett gäng sätter sig och röker weed på en bakgata :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback