Ny början på en vit skärm.

Nu har jag tagit bort alla min tidigare blogginlägg. Och har sparat dem på ett word dokument för att så fort jag får tid och lust printa ut dem. Tänkte sätta dem i en pärm och spara så att jag kan läsa dem när jag sitter på ålderdomshemmet.

Anledningen till att jag tag bort dem var att det inte kändes så aktuellt längre. De äldsta inlägget var från april 2007. Började fundera på vad som har hänt sedan dess. Sen vårterminen andra året på gymnasiet. Jag var 17 år då och nu fyller jag 20 om några veckor. Sedan dess har jag tagit körkort, tagit studenten, tillbringat ett helt år i USA och ska snart iväg på nästa äventyr. London.

I början bloggade jag nästan bara om tv-serier, för det var det jag tyckte var intressant då. Jag tyckte inte att mitt liv på gymnasiet var särskilt spännande, inte något som jag tyckte var värt att skriva om på internet. Jag var dessutom väldigt försiktig och osäker när det gällde att skriva om personliga saker. Om MIG. Det är jag fortfarande, jag vill inte skriva om privata och personliga saker, jag vill inte skriva namn på människor jag skriver om, för även om jag aldrig skulle snacka skit på bloggen så känns det inte riktigt rätt att hänga ut en person utan tillåtelse. Lite grann som att tagga folk på facebook, jag tycker att det är en jätterolig funktion, men ibland känns det inte okej att bilder på mig, som jag inte har godkänt finns ute på internet, och jag tycker att det är lite samma sak när det gäller att skriva om någon, vad den personen har sagt eller gjort, när personen jag skriver om inte har godkänt.

Nu kom jag bort från ämnet lite grann. Det jag tänkte skriva var att jag nu skriver om helt andra saker än då. Jag har börjat skriva lite mer om mig själv och mitt liv, kanske för att mitt liv efter gymnasiet genast blev lite mer spännande. Jag flyttade från en litet samhälle i Jämtland till en miljonstad i USA. Kanske för att jag ville dela med mig till folk där hemma om hur jag hade det, ett enkelt sätt att hålla kontakten. Men kanske också för att jag började tycka att det var mer okej att skriva mer om MIG. Och kanske också för att jag insåg att min blogg var jävligt ointressant.

Så jag tänkte faktiskt ta och se det här som en ny start till min blogg, en re-opening. Jag tycker att det är roligt att blogga, och framför allt är det roligt att folk läser det jag skriver om. Jag har en trogen läsarskara på cirka 30 pers, och jag blir ofta fashinerad och förvånad och framför allt över att det faktiskt finns 30 människor som läser min blogg. När jag räknar upp de som jag VET läser min blogg kommer jag bara upp i siffran åtta eller nio.

I alla fall. Nu när hela bloggen ska få en pånyttfödelse (ska sparka lillsyran i rumpan och se till så att hon hjälper mig med en ny layout också, jag är så dålig på sånt) så tänkte jag fråga er, mina kära och trogna läsare:

vad ska jag skriva om i fortsättningen? Vad vill ni läsa om? Vad vill ni inte läsa om? Vad är tråkigt och ointressant?
(visserligen är mitt liv både tråkigt och ointressant i nuläget, men jag planerar att ändra på det om 4 veckor när jag flyttar till London).

Jag låtsas inte att jag är en "bloggerska" som har flera hundra läsare per dag och som får flera kommentarer per dag, jag låtsas inte heller att det är därför jag bloggar, med syftet och drömmen att bli en sån, men jag tycker att det är ett bra sätt att kommunicera, det är också ganska roligt, så jag tänker fortsätta blogga, och kanske till och med, hör och häpna börja skriva lite mer om MIG, om Mairon, the one and only. ;)


Kommentarer
Postat av: Johannes

Hahaha, letade frenetiskt efter det förra inlägget innan detta, innan jag insåg att ja, jag är nog inte så smart:P

Vill läsa om hur du börjar ditt liv i London, jobb, hur det är att bo med Anja, lite vardag.

Detta inlägg var bra, så fortsätt så!

Postat av: Linda

Jag vill vet allt som händer i ditt liv! Det låter kanske dumt, men det är så himla lättsamt att "hålla kontakten" på det sättet när man befinner sig på andra sidan jordklotet. :)

2009-10-16 @ 05:16:08
URL: http://lindawestling.blogg.se/
Postat av: Lollo

Skulle vara kul om du bara skriver om vardagen där borta i London sen ungefär. Vad som händer, vad du gör. Hur det går. Ja typ så. :)

2009-10-17 @ 11:18:15
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback