tack och hej.

Har jobbat sista passet på hemtjänsten idag. Det fanns lite pass åt mig sa chefen, men jag har inte tid att jobba, ska ju halloweena, umgås med kusinerna som kommer i helgen, åka till Umeå, packa och fylla år, så jag hinner inte jobba.

Känns lite sorgligt att jag är klar på hemtjänsten. Jag har ju trivts jättebra både där och på Servicehuset. Jobbet visade sig vara så mycket mer än vad jag trodde att det skulle vara. När chefen ringde och frågade om jag ville ha jobb sa jag ja bara för att jag visste att jag inte fick vara kräsen, att jag var tvungen att ta det som fanns. Usch, torka bajs, tänkte jag, och visst, det har blivit lite bajstorkande, men det var inte så äckligt som jag trodde att det skulle vara. Och jag bytte ju blöja på min 2-åring i USA utan att höja på ögonbrynen. Och när allt kommer omkring så är en rumpa alltid en rumpa, med eller utan rynkor. Och mina små tanter på Servicehuset, i september när jag slet som ett djur och jobbade i princip varje dag så lärde jag känna dem ganska bra. De blev glada när jag kom och råkade jag vara ledig ett par dagar så frågade de var jag hade hållit hus när jag kom tillbaka.

Jag hade verkligen tur när jag fick det där jobbet, jag har haft en rolig sommar och jag tror att jag har lärt mig en hel del.

 

Snart börjar True blood.


Kommentarer
Postat av: Madde

Okej, jag förstår! Måste vara skönt att ha boende tillsammans med en kompis. Japp, jag har bokat hotell för fem dagar. Tänkte söka jobb väldigt intensivt under denna period och om jag lyckas hitta något kan jag leta boende. Om inte, ja då är det bara att boka in ytterliggare några dagar på hotellet. Förhoppningsvis ska väl det inte behövas! Ja, jag åker ensam då mina kompisar tyvärr inte kunde åka själva, men det ska väl inte hindra mig! Jag får lära mig att stå på egna ben och förhoppningsvis lär jag känna folk väl där i London! :) Ja, skulle vara superkul att träffas om det är möjligt, verkligen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback