och nu har det börjat, ja tänk.

Vår långa resa till grannlandet börjar närma sig sitt slut, vi befinner oss nu i Oslo. Bussen från Östersund till Stockholm gick väldigt fort, lite dumt bara för jag fick inte sitta med systern i början, det var så mkt folk på bussen, kände mig väldigt ensam. Men tjejen bredvid mig tittade på en väldigt bra film så jag kunde tjuvglutta lite på den.
När syster och jag väl återförenades och ville se på film på min dator insåg vid först att min dator är lite för stor för att ha i knäet på en buss. Sen insåg vi att jag är ett ägg för alla filmer och tv-serier fanns på min externa hårddisk, som låg nedpackad i bagageutrymmet. Bra Mairon, bra.
Sen kom vi fram till Stockholm och blev sittandes där ett par timmar, men Lisa kom och höll och sällskap så vi hade det väldigt trevligt.
Sen nästa bussresa, som var en besvikelse. Vi hade sett en stor affisch där gobybus, som vi åkte med, skröt om hur bekväma säten de hade, detta bekräftade Lisa, som sa att de var alldeles underbara. Hon sa även att det luktade illa i bussen när hon hade åkt. När vi klev på bussen märkte vi två saker. 1, det var inte alls lyxsäten utan vanliga. 2, det luktade urin i bussen. Så 1 rätt av 2 möjliga, nice.
Det blev en lång och bökig natt utan särskilt mycket sömn, framme i Oslo kl 06.00 och nu sitter vi här, två hemlösa sluskar, en (jag) med en finne/munsår/herpes/aids på läppen, och väntar. Väntar på att klockan ska bli ett så att vi kan gå och möta vår landlord så att han kan visa oss runt i vårt nya hem, ett kollektiv med 5 sovrum. Känns en aning spännande. Forsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Anja

hahahaha du har aids på läppen!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback