Sköldpaddan heter Billy.

Var på anställningsintervju idag och allting kändes riktigt bra! Snubben som intervjuade mig var för det första svensk, något som gör det hela lite lättare, han var dessutom väldigt trevlig. Och jag tyckte själv att jag gjorde väldigt bra ifrån mig och det tror och hoppas jag att han också gjorde. De ska höra av sig senast torsdag om jag får jobbet eller inte. Jag vill, jag vill, jag vill bli telefonförsäljare!

Annars rullar livet på här i Oslo, små rutiner har börjat nässla in sig och vi har blivit riktigt hemmastadda på de två veckor vi varit här. Något jag däremot saknar är varierad kost. I London åt jag kungligt god luch varje dag och kunde hitta något att äta på så fort jag kände mig lite sugen, dessutom erbjöds det väldigt mkt rester av både det ena och det andra. Obegränsat med te och kaffe fanns det dessutom. Sen blev det svull både i USA och hemma, mest hemma under påsk, som är ätandes högtid, proppade i mig allt som jag kunde nå och få tag på. Och nu. Nu består maten av havregrynsgröt till frukost, ris/pasta och tomatsås till lunch och midddag och en kopp te på kvällskvisten. Varje dag. Har man tur kan man få i sig ett äpple eller en bit knäckebröd. Jag saknar MAT. Men snåla bör man, annars...har man inte råd att åka jorden runt nästa år. Så jag måste helt enkelt forsätta med att knapra knaper mat och drömma om bättre matdagar.

How I met your mother säsong 5, NU.


Kommentarer
Postat av: Skog

Finns det inget soppkök i närheten? ;)

2010-04-26 @ 23:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback