Helg. Mairon behöver HELG.

Idag var en sån där dag när ingenting gick bra. Klev upp, öppnade ytterdörren och såg att det duggregnade, stack iväg på min cykel och hamnade mitt i ösregnet. Inte. Kul. 50 meter från jobbet börjar bakdäcket att bumpa. Punka. Underbart.

Halv åtta börjar jobbdagen. Miljoner saker att göra, stress, stress, stress. Och jag jagar upp mig och glömmer och gör fel, vilket gör mig ännu mer stressad. Och jag glömmer och gör ännu mer fel. Ond cirkel. Jag har egentligen 30 minuters lunch. Men jag hade inte tid att sitta ner och göra ingenting så länge, så jag åt min mat på 10 minuter och fortsatte att jobba sen. Och det blir inte bättre av att huvudkocken hela tiden finns där och tillrättavisar mig. Det är absolut inget fel på henne, men hennes brittiska accent får henne att låta så ogillane och dissande att jag nästan är rädd för henne. Vill ju att hon ska tycka att jag gör ett bra jobb, men just nu känns det inte som att hon gör det, för jag tycker inte själv att jag gör ett bra jobb. Jag är för långsam, för vimsig, för slarvig, för DUM. Jag hinner inte och jag orkar inte.

Och sen. Sen händer något. Jag sätter mig på cykeln, sätter igång ipoden på högsta volym, flyger genom London och allt försvinner. Sen kommer jag hem och glömmer att dagen varit piss, och dagen efter vaknar jag på morgonen och tycker att det känns helt okej att komma till jobbet. Sen blir klockan halv åtta och allt går utför.

Men imorgon. Imorgon är jag ledig! Imorgon kommer en medlem från min tysktalande au pair-maffia, så helgen ska ägnas åt sightseeing i London, pubande och skvallrande och cathing up-ande. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback