one for you, two for me, one for you, three for me :)

Jag är kär. I maltesers. Guds gåva till Mairon. Paradiset i en liten ätbar boll.

Choklad. Ett vardagsinslag för många, något avlägset och exotiskt för mig. 99,99% av all choklad har nämligen den lilla, finstilta texten KAN INNEHÅLLA SPÅR AV NÖTTER, eller som här i England och i USA; may contain traces of nuts. Vilket i mitt fall betyder: nice try, men du får inte smaka, get over it!

MEN, så finns det den där lilla yttepyttiga 0,01%, den som inte har den finstilta texten. (Sen om anledningen till att de inte har det är för att de är för giriga på pengar till att vilja bli av med de allergiska köparna, det kan man ju disskutera) Det är lika förvånande och ibland även chokerande att hitta en choklad som jag kan äta, en liten skatt. Och eftersom jag inte äter choklad så ofta så är det riktigt jävla underbart gott.

Så alltså. Maltesers. O-h m-y f-u-c-k-i-n-g g-o-d. Det är gott. Väldigt gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback