Drömde att jag åkte bergodalbana.

Vet inte om det är för att jag varit Halta Lotta i 2 veckor nu som gjort mig så rastlös, men jag blir tokig på att sitta still hela dagarna. Är uttråkad och vid halv två vill jag inget annat än att bara springa iväg. Igår var teamleadern schysst och gick med på att om vi hade tillräckligt många salg klockan tre så skulle vi få sluta tidigare och spela minigolf. Och vi klarade det så vi spelade minigolf....
-
Grejen med minigolf är att i min familj så skulle det lika gärna kunnat vara en scen ur Sunnes Sommar. Alla bråkar, alla är arga, folk skjuter ur banorna med flit för att de är sura över att det går dåligt, pappa ska vara proffs och visa alla hur det ska gå till och rätta till andras fel. Mamma går omkring och plockar bort barr från banorna. Och alla skriker och bråkar och sen är det över. Och nästa gång när det är dags så har man glömt bort hur jävla fruktansvärt det är och sen är vevan igång igen.
En annan grej med minigolf är att det är alldeles för många banor, jag känner mig rätt nöjd vid 5 och tycker att det är ganska jobbigt att höra att det är 13 banor till. Och ja, jag kom sist igår.
-
Nu är det helg igen och jag hade inte kunnat njuta mer. Solen skiner ute och jag vaknade pigg och glad. Idag blir det en tur ner på stan för att köpa present till mams som har fyllt år, och kanske en present till mig själv, bara för att fira det är helg liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback