Lie, damn it, did I teach you nothing?

Idag blev det walk of shame på jobbet, det går liksom inte att säga "Jag har hoppat ut genom ett fönster" utan att känna att en del av värdigheten smälter bort. Men det känns faktiskt mkt bättre i hälen nu, imorse kunde jag lägga lite tyngd på foten utan att det gjorde alldeles för ont, så jag bestämde mig för att dissa kryckorna. (Vilket både känns bra och dåligt, bra för att jag inte har lika ont längre, dåligt för att det innebär att jag antagligen gick till hälsocentralen i onödan.) Mams ringde till försäkringsbolaget idag, men eftersom vi tydligen inte är försäkrade över huvudtaget för att vi har varit utomlands för länge tror jag inte att det finns skuggan av en chans att slippa paya.
-
Lite roligt är det när ens mor, som borde lära en om rätt och fel, säger åt en att man borde ha ljugit och sagt att man ramlade i trappan på jobbet. "Ibland måste man måste vara smart om man vill tjäna pengar". Citat från min ömma moder. En annan rolig sak är att eftersom jag inte kan gå så bra så köpte jag ett spårvagnskort, men jag glömde att be om kvitto. Gick tillbaka dit idag och frågade om det går att få ett i efterskott. "Du kan ta det här", och så fick jag någon annans kvitto, bara för att det råkade lika där och skräpa. Skumt.

Kommentarer
Postat av: Skog

Haha, nu då vi har växt upp kan våra föräldrar visa sina riktiga sidor och inte bara de pedagogiska ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback