Sell or die trying

Halvvägs till helg nu, och två heldagar avklarade på mitt nya jobb. Igår fick jag spendera dagen med att sitta och lyssna på en av de andra säljarna, skulle ha provat själv också, men tekniken ville inte riktigt med sig. Så imorse blev det dags att kastas ut ur boet och prova vingarna. Och det var inte så läskigt, klart att första samtalen var lite stakande och osäkra, men det tog inte lång tid innan det inte kändes läskigt längre. Och Skog, jag säljer på svenska och gör mitt bästa med att förstå vad norskarna svarar, inte alltid lätt men ofta så är det inga problem :)

Så för att göra en kort summering av dagens skörd:
Antal gånger jag fick luren släng i örat: 1000000000000000000000000000000000000000000000000
Antal gånger jag faktiskt hade kunden på kroken men inte lyckades hela vägen: Tillräckligt många gånger för att jag ska känna mig nöjd :)
Antal gånger en kund nappade men failade för att han inte var kreditvärdig: EN (gång för mycket)
Antal sälj: ZERO...
MEN, det är faktiskt inte dåligt med tanke på att det var min första dag och hela teamet är ny inför den kampanj vi har börjat med, det var faktiskt bara 3 av 9 som fick något sålt på hela dagen, och med tanke på att mitt rekord är noll så har jag ju inte direkt något att jämföra med och vara besviken över, dessutom är jag inte sämre än de som jobbat där ett tag. OCH, det kan bara gå bättre imorgon ;)


Kommentarer
Postat av: Skog

Håller tummarna för dig!

2010-05-06 @ 23:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback