7 november är inget vidare datum, då är det ju ett helt år kvar till nästa gång.

Så var man 21 år. With a licence to drink. Hade en väldigt mysig födelsedag. Vaknade på en luftmadrass och började sjunga "ja må hon leva" till mig själv inne i huvudet, avbröts av att mobilen ringde, det var familjen som sjöng "ja må hon leva". Då blev jag glad. Ännu gladare blev jag när hundarna tog i enda från klorna, de sjöng högst av alla. Födelsedagslycka på hög nivå. Sen blev det frukost vid ett matbord, det har jag inte varit med om sen i somras, stol och bord är sjukt underskattat! En vända på stan i Göteborg, lunch på ett medelhavs/veggo-ställe, svenskt lösvikt till efterrätt. Såg en skvätt på Bring it on - och ja, jag kan sjunga med i nästan alla ramsor. Sen HÅKAN. Åh, älskade herr Hellström. Lite roligt att jag och syrran satt i baren när spelningen började, vi fick springa ifrån våra ölglas och älga in i konserthallen, han var snabbare upp på scenen än vi trodde, den där Håkan.
Konsterten var så braaaaaaaaaaaaaaaa, och efteråt stod Håkan kvar på scenen och vinkade till folk, när han tittade åt vårt håll började vi att vinka som två tokar.
-
Och Håkan vinkade tillbaka. Det var min finaste födelsedagspresent.
-
Nu är vi tillbaka i Oslo, imorgon ska jag packa ihop allt jag äger och har, och i övermorgon sitter jag på tåget till Östersund. Livet känns rätt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback