Allt känns svart.

Jag går igenom en liten livskris just nu. Lillsyster står inför sitt gymnasieval och drar hem en massa papper. och babblar en massa jumbodumbo som jag inte förstår. Jag gick ut gymnasiet för....ja, hur många år sen är det nu...vänta...måste tänka.... 2,5 år sen. 

Detta är vad som har hänt under dessa två år:

* Eleverna läser inte längre Matte A och B, de läser Matte 1 och 2, what the fuck liksom, vart finns logiken i det? Och för att göra saker värre så läser de även Historia 1b...Jaha? Och vad innebär det?? Why liksom, why?

*Eleverna gör inget projektarbete, de gör ett...trumvirvel... Gymnasiearbete....jaha?

Och så ska betygssystemet ändras, om typ 25 år kommer jag att stå där som den blåsta morsan som inte fattar någonting och babblar om hur det var förr, men varför vänta, det börjar ju redan nuuuuuuuuu.

Jag mår dåligt.


Kommentarer
Postat av: Johannes

haha, men vad händer?

Jag kommer känna mig typ gammal nästa år när jag ska börja plugga. Hjärnan har inte semester längre, den har tagit timeout, som det känns..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback