Oktober 4.

Vaknade klockan tjugo över sju av att mams ringde, trevligt sätt att vakna på :) Vaknade igen av att bemanningsföretaget ringde och frågade om jag ville jobba. Det ville jag förstås, men det är inte jättekul när de frågar om jag kan vara på kontoret inom en halvtimme. Jag bor liksom 10 minuters promenad från tunnelbanan, visserligen är det bara 2 stationer bort, men det var inte direkt en lugn och skön morgon. Fick skjuts av en av tjejerna på bemanningsföretaget, skulle iväg till ett annat h&m-lager. Ska dit igen imorgon också och antagligen och förhoppningsvis på onsdag och torsdag också.
-
Idag kom Katten Jansson tillbaka. Vi älskar henne och hon älskar oss. Världens gosigaste och mysigaste katt. Jobbigt bara att hon får min näsa att läcka, och imorgon lär jag vakna upp med puffigt och rött öga precis som jag gjorde förra gången. Men hur kan man motstå? När jag var 6 år och gick på kalas hos Anja som hade katt föll jag för grupptrycket när alla andra gosade med hennes söta katt. När jag kom hem såg jag ut som om alla kalasgäster turats om att slå mig på ögonen - jag var ganska mycket allergisk på den tiden. Idag är det inte lika illa som tur är, knappt alls faktiskt, bara lite. Och idag så ville inte Jansson gå ut när jag öppnade fönstret, hon smet hela tiden in igen och ville stanna kvar och gosa med oss, kände mig alldeles heartless som tvingade ut henne i höstmörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback