Universum har dålig humor.

Jag orkar seriöst inte. Jag orkar inte med sånt här, jag lägger mig spårvagns-spåret. Jag dränker mig själv i en vattenpöl. Varför får jag inte vara glad? Varför vänder sig universum emot mig när hon precis har varit snäll mot mig? Precis som min storasyster, ger man henne en kram eller håller henne i handen så får man en smäll sen - för annars blir det alldeles för kärleksfullt enligt henne, lite balans måste man ha. Idag blev jag straffad för att allt har fixat sig. Jag blev straffat för mina Australien-planer och det faktum att jag har fått ett nytt jobb. (Som jag by the way gillar jättemycket redan efter första dagen, hoppas på att få jobba så mycket som möjligt.)
-
Det här är vad som hände....
-
Jobbet var slut och jag och en annan tjej var på väg till tunnelbanestationen, plötsligt kommer det ett tåg och vi börjar springa, vi hinner precis kasta oss på tåget innan det går. Jag hinner inte ens tänka på att jag måste stämpla min biljett. På tåget ser jag mig om efter en stämplare, jag hittar ingen. Någon som där emot hittar mig är en kontrollant. En ful och fet och äcklig fucking norrman som inte godtog min ursäkt, inte föll för mitt "jag är en svensk liten flicka och jag är lite korkad men väldigt snäll och charmig, ge mig inte böter". Sjuhundrafemtio kronor. Tack så jävla mycket. Jag HATAR. Är så arg och less och helt igenom ledsen. Orkar inte mer sån här SKIT.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback