what's new with you?

Något som både faschinerar och skrämmer mig är hur isolerad man är i Chandler, Arizona. I Sverige är det i princip omöjligt att skydda sig ifrån information; alla radiokanaler har nyhetssändningar, på tvn snubblar man lätt över nyheter och inne på affären finns det löpsedlar. Här kan du bara lyssna på nyheter på nyhetskanalen, samma med tv. Det finns inga löpsedlar. Man måste alltså göra ett aktivt beslut för att få ta del av nyheter. Välja att slå på rätt radiokanal och tvkanal, välja att köpa en dagstidning, välja att gå in på internet. Det är klart att det är lättillgängligt men det är ännu lättare att bara skita i det, att låtsas som att världen tar slut bortom bergen som omringar East valley. Chandler ligger ca 3 timmar med bil bort från Mexicos gräns, ändå hade jag ingen aning om vad svininfluensan var förrän syrran upplyste mig om det. Det jag vill komma med är att när jag talar om för de arizonianer jag träffar att jag är från Sverige så hade jag lika gärna kunnat säga att jag kommer från månen.
-
-
-

Kommentarer
Postat av: Anja

Här i Östersund är dagens news att OLearys och Pause blir av med alkoholtillståndet på tisdag! Hahaha! Äntligen lite drama i staden ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback