Back to the future.

Nu tar jag en paus. Har i en timmes tid suttit och letat framtid på studera.nu. Varken inloggad på facebook eller spotify. Total tystnad. (med undantag från diskmaskinen som stonkar runt i bakgrunden) Bredvid mig ligger Linnéas anteckningsblock där jag lånat en sida. "Mairons framtid" har jag skrivit högst upp på sidan.
Jag hatar det här.
Jag vill inte ha valmöjligheter. Har suttit på "hitta utbildning-sidan" i en timme nu och jag är bara på bokstaven I.
Mellanstadiet. Vill du läsa franska eller tyska? Simple enough, tyska är ett fult språk så jag valde franska. Lätt val.
Varför är det inte så nu? Varför brinner jag inte för att bli delfinskötare som när jag var 10? Varför brinner jag inte överhuvudtaget? Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Däremot har jag jävligt bra överblick över vad jag inte vill bli. (undersköterska ligger ganska högt upp på den listan) Jag har ett flummigt humm om vad jag vill göra, men det är ungefär som när man ska köpa en ny jacka. Man har gått omkring och funderat på den där jackan ett tag så tillslut har man i huvudet skapat sig en jacka, och bilden man har i huvudet är så detaljerad att man vet varenda mått och kan varenda sömm. På jackan som inte finns. På den man har hittat på. Sen går man där i butikerna och blir frustrerad över att man inte hittar jackan, över att ingen jacka är rätt. Det där var en dålig jämförelse, för hade det varit som med jackan så hade jag ju haft en bild av vad jag vill göra. Det har jag inte. Istället sitter jag och surfar runt på studera.nu och blir hög av doften som kommer från Linnéas födelsedagsblommor.
-
-
Upptäckte just att det snöar ute, fan.

Kommentarer
Postat av: Fd. Au Pair

Så vad blev det? :)

2011-04-25 @ 17:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback